Zpět na úvodní stránku / Home Home ADAM ANT

LIVE AT THE BLOOMSBURY - 2007

Z písniček označených  si můžete poslechnout ukázky ve formátu mp3 (64 kbps). Obrázky se silnějším okrajem lze zvětšit.
You can listen samples of songs with in mp3 format (64 kbps). Pictures with thicker frame can be enlarged.
Informace Obalu skladby text provas


   Když jsem se z oficiálních stránek dozvěděl o tom, že Adam vydal živé album, měl jsem nevýslovnou radost. Konečně se rozhoupal a bude šance některý z příštích koncetů navštívít. Pravda, malinko mě překvapil obsah alba. Žádně dvoje bicí, žádné indiánské skřeky a hned několik skladeb z prvního alba Antů, které jsem si neuměl představit akusticky ani náhodou. Tvrdým oříškem je i Adamova angličtina ve čtených částech. I když nemívám obvykle vážnější problémy, na první poslech jsem nerozuměl ani "ň". Ale písničky jsem si brzy oblíbil a když si album občas oslechnu, vždycky si to užiju.
   When I had realized about the new Adam's life album from the official website, I was really happy. He started to make gigs and it means a chance to see Adam on one of the next concert. True is that I was a bit surprised of the album content. No double drums, no indian's chants and even several songs from the first Ant's album I could not imagine to be played acoustic in any case. And Adam's English? I normally understand English quite well, but absolutely no way to understand the read parts. Though the album is "different" from others, I started to like it soon and when I listen it time-to-time, I really enjoy it.



   Informace o albu /  Information about the album

Název: Live At The Bloomsbury (Živě z Bloomsbury).

Vydáno: 12.12.2008 společností Essential Works Limited pod číslem AACD001

Nahráno: živě 24.9.2007 v londýnském divadle Bloomsbury. Na obalu je sice napsáno datum 24.7.2007, ale to neodpovídá skutečnosti a patrně bylo na obal dáno omylem.

Nahráli: Adam - zpěv a předčítání, Dave Pash - kytara

Album obsahuje 3 čtené ukázky z Adamovy životopisné knihy "Stand & Deliver The Autobiography". Čte sám Adam. Tato kniha byla vydána i jako audiokniha.



   Obal CD / CD Cover
Předek / Front Zadek / Back
CD Uvnitř obalu / From inlay
CD Foto z brožurky / Pictures from booklet


   Skladby / Songs           
Seznam skladeb / List Složili / Author Délka / Lenght
Poslechni si / listen  A Girl Named Bill (spoken word)
Poslechni si / listen Young Parisians*
Poslechni si / listen  Never Trust A Man (With Egg on His Face)**
Poslechni si / listen  Cleopatra**
Poslechni si / listen  Boxing Clever (spoken word)
Poslechni si / listen  Catch A Falling Star****
Poslechni si / listen  Cartrouble**
Poslechni si / listen  Stand & Deliver***
Poslechni si / listen  Early Morning Gene Vincent (spoken word)
Poslechni si / listen  Ligotage*****
Poslechni si / listen  Never Trust A Man (With Egg on His Face)** Encore
   Adam Ant
   Adam Ant
   Adam Ant
   Adam Ant/Jordan
   Adam Ant
   Lee Pockriss/Paul Vance
   Adam Ant
   Adam Ant/Marco Pirroni
   Adam Ant
   Adam Ant/Marco Pirroni
   Adam Ant
8:33
3:17
3:43
3:13
15:36
3:57
3:02
3:08
12:26
5:24
3:08
          * - A-strana z prvního singlu Adam & The Ants / A-side of the first Adam & The Ants single.
          ** - originál vyšel na prvním LP Adam & The Ants Dirk Wears White Sox / original issued in the first Adam & The Ants LP Dirk Wears White Sox
          *** - originál vyšel na LP Prince Charming  / Original issued on LP Prince Charming
          **** - předtím nevyšlo na žádném oficiálním médiu / Not issued before on any official media.
          ***** - vyšlo na CD Live At The BBC  / Issued on CD Live At The BBC


nahoru



   Brožurka / Booklet

   Hodně vody proteklo pod mostem, hodně let uběhlo od chvíle, kdy jsem naposledy vystoupil před živým publikem. Ale touha znovu se postavit na jeviště mě nikdy neopustila.
   V souvislosti s vydáním mojí autobiografie v roce 2006 jsem absolvoval řadu autogramiád v obchodech po celém Spojeném království. Reakce na ně byla neskutečně povzbuzující, hodně lidí přišlo mě pozdravit a ptali se, kdy budu znovu vystupovat živě. A tak když se objevil nápad na komorní čtení v divadle s možností zahrát pár akustických věcí na podporu vydání knihy v paperbackové formě, netrvalo mi dlouho, než jsem řekl ano.
   Myslel jsem, že zjednodušení skladeb jen na jednu akustickou kytaru a zpěv bude nejpřijatelnější vzhledem k tomu, že se nejednalo o skutečný koncert. Čtení mých nejoblíbenějších pasáží z životopisu podbarvené skladbami v chronologickém řazení od Young Parisians po Wonderful mi přišlo mi to jako dobrý způsob provedení.
   Pak jsem zavolal kamaráda ze školy Dava Pashe (kterého znám od 12 let) abych zjistil, jestli může pomoct. Hraje klasiku kytaru v duchu Johna Williamse nebo Juliana Breama. Dave mě učil hrát na baskytaru, když jsme byli oba na střední škole v St.Marylebone. Dal jsem mu seznam potenciálních skladeb a zeptal se ho, jestli budeme schopni to dát dohromady, protože aranžmá zpěvu a kytary je docela komplikované. Řekl, že to bude OK a tak jsme začali u mě zkoušet.
   Hrozně moc jsem chtěl určitě začadit Catch A Falling Star od Perryho Coma a Softly As I Leave You od Matta Monroe, protože jsou první co si pamatuju, které jsem si zpíval v dětství.
Nevěděl jsem, jak na ně bude reagovat publikum, ale hodily se k nočnímu tématu čtení příběhů a myslel jsem, že budou zajímavé.
   Výběr místa se zpočátku jevil jako problematický. Já jsem chtěl, aby to bylo uvedeno jako „intimní večer“ a lístky prodávány bez jakékoliv publicity a reklamy a proto jsem hledal dostatečně malé místo. Rozhodli jsme se pro divadlo Bloomsbury poté, co jsme tam navštívili čtení a povídání bývalého baskytaristy skupiny Blur Alexe Jamese. Díky skvělé práci Justina Swana bylo všech 500 sedadel vyprodaných prostřednictvím mého oficiálního webu (www.adam-ant.net) rychlostí světla, takže jsme byli připraveni to rozjet.
   Ve dnech před vystoupením jsem se cítil zvláštně tichý. Během dne jsem zkoušel písničky a nořil se do svých představ ve zbytku času. To bylo těžké pro mou partnerku Clare, bez jejíž podpory by se tohle všechno neuskutečnilo (takže ještě jednou díky Claře). Konečně nadešel den koncertu a zvuková zkouška byla celkem netradiční. Bloomsbury leží uvnitř fungující univerzity a až do pozdních hodin tam chodili studenti na přednášky do posluchárny. To nám nechalo jen trochu času na vyzkoušení zvuku a světel. Přesto byla na zvukové zkoušce i legrace, hlavně s kouskem bílé pásky našeho hlavního osvětlovače ...
   Když jsem se ten večer připravoval v malé šatně obklopen plakáty předchozích představení Gore Vidala, Rickyho Gervaise a Marianne Faithfullové, uvědomil jsem si jak odlišné tohle představení bude. Obvykle před představení jsem součástí tradičního skupinového ceremoniálu, kdy všechny kromě členů kapely vykopneme ze šatny a shlukneme se jako při ragby a zařveme si, aby se krev rozproudila a adrenalin se dostal do těla. Musel jsem sám sobě připomínat, že to není normální koncert, ale čtení s hudebními vložkami.
   Stáli jsme na straně jeviště, dokud se světla neztlumila a nezesílilo skandování publika. Dave vyšel první za hlasitého potlesku,
právě tak jak to má být. Já jsem ho za moment následoval do nejúžasnějšího uvítání a to mi opravdu vzalo dech. Stál jsem na jevišti a viděl jsem jasně tváře v hledišti, což často není možné při koncertech, kde tě oslepí záplava světla, a vidíš jen několik řad. A pak místo otvíráku, který dostane obecenstvo do varu, jsem si stoupnul za pultík, uspořádal si poznámky a v naprosto tichém sále začal číst od začátku první kapitoly. To, co následovalo, bylo doslova surrealistickým zážitkem a já ztratil povědomí o čase. Jako člen kapely nebo castingu ve filmu jste součástí dobře vycvičené jednotky a každá show je unikátní. Byl to zvláštní mix dvojího - spontánních výbuchů smíchu diváků a žertování mezi mnou a Davem doplněno přítomností starých přátel ze školy, kteří hráli svou roli v epizodách, které jsem připomněl v knize. Uvědomil jsem si, že reaguji jako škodolibý komik chrlící příšerné vtipy a pronášející opelichané průpovídky. Chudák Dave to odnesl nejvíc, ale docela mistrně zahrál perfektního obětního beránka (druhý den jsem se mu hluboce omlouval, ale řekl mi, ať si nedělám starosti, že se ho to rozesmálo).
   Jak pokračoval večer, bylo jasné, že využití hlasu ke čtení tvoří jisté nároky na zpěv především ve skladbách ze singlů Antů, které jsem se snažil zpívat co nejblíže originálu.
   Ale pak jsem si pomyslel, že je to něco na způsob křtu ohněm a odcházel jsem odtud a věděl jsem, že jsem učinil důležitý první krok k tomu, abych dělal to, co je pro mě nejpřirozenější.
    Když jsem si pak poslechl nahrávky, bylo tam plno technických nedostatků, o které bylo třeba se postarat. Dělal jsem na tom s mým dobrým přítelem a skvělým kytaristou Bozem Boorerem jeho studiu, na mixování a upravování nedostatků. Čtení bylo rozděleno do tří částí s tím, že improvizace a reakce publika jsme tam nechali. Pojmenoval jsem ty části A Girl Named Bill, Boxing Clever a Early mening Gene Vincent (tak trochu na základě pocitu z každého z nich).
   Tady je editovaná verze toho večera, která není vybroušená, ale dokázala zachytit některé specifické vibrace, které se vyskytly toho večera 24. září 2007.



   Místo pro vás / Space for you

   Každý se na tvorbu Adam možná díváme trochu jinak. Jak vidíš - a hlavně slyšíš - toto album ty? Chceš se i ty podělit o svůj názor na toto album? Neváhej a napiš e-mail na adresu adam-ant@email.cz. Rád tady tvůj názor zveřejním.
   Probably each of us sees the Adam's work differently. How do you see - and especially hear - this album? Do you want to share your opinion about this album? Do not hesitate and send it to my e-mail adam-ant@email.cz. I would be happy to put it in here!